Волонтеризам је права ствар за средњошколце

Волонтери су активни и у нашој школи. То су младићи и девојке који несебично дају себе доприносећи општем добру а не очекујући ништа заузврат осим осећаја задовољства којим су испуњени и речима захвалности од стрне оних којима су помогли. Заиста сам поносна на волонтере из своје школе, јер их има доста, јер одлично разумеју основну поруку (помоћ другоме увек је изнад личних интереса волонтера), знају да морају бити професиналци (одговорни, марљиви, дисциплиновани…), желе да шире мрежу волонтера и афирмишу волонтеризам као и да едукују нове нарштаје (несебично преносе своје знање и умења).

Акције које моји волонтери осмишљавају и реализују обухватају све старосне групе и смењују се током читаве године. У Техничкој школи их има двадесетак, то су крајње добри људи, као и  ђаци. Њихова ведрина, оптимизам којим зраче, осмеси или потпуна озбиљност, када је испред њих организација сложене активности, посвећеност, довођење сваке започете активности до краја, међусобна подршка, ефикасност… су прелепе особине које красе њихове карактерне црте личности. Ове црте се развијају животом у одређеној заједници. Они  управо показују да живе исправно, да бригом о другима подижу сопствену вредност. Високо су сензитивни за потребе других у свом окружењу.  Активно их окупљају  активности Канцеларије за младе у Деспотовцу и у Црвеног крста Деспотовац.

Сматрам да се учешћем у волонтерским акцијама издвајају из једне летаргије и статичности, они не чекају „Да им се живот догоди“ они активно живе живот. Бивају максималнно ангажовани, преуморни, радосни, тужни…стичу нова искуства, забављају се, изражавају своја уверења, осећају се корисним, успешним… Врло су критични и самокритични. Спремни су да уче и стичу нова знања и вештине, одговорно се понашају према свом и туђем радном времену, поуздани су, спремни су и флексибилни у прихватању начина рада и неочекиваних ситуација, нових идеја, тимски раде и комуницирају са свима, делују као позитивни и охрабрујући примери, искрени су, спремно прихватају конструктивне коментаре и и траже подршку ако им је потребна.

Волонерство није спремање за живот, то је ЖИВОТ,  који не чека одабране, који се ствара и живи, који има овакве и онакве дане, периоде али они већ сада знају да је СВЕ у животу ствар угла гледања и избора које чиниш данас са собом.

Шта си ти одабрао за тебе?

Видиш ли избор или тражиш изговор?

У Мађарској је матура средњошколца условљена одређеним бројем сати друштвено корисног рада, и раније генерације су у нашем образовном систему имале сличну обавезу. Лично мислим да ни то није лоше, јер млади некада не желе да знају како би могли да конструктивно попуне своје слободно или радно време. Превише је постало често таворити у безнађу оправдавајући нерад, немар, запуштеност себе неким другим разлозима.   „Није моје да чистим двориште“; „Зашто имамо спремачице?“ Ја ове ГЛАСНО мислиоце питам: Да ли су заиста урадили све што је требало а шта је била њихова обавеза, па не могу да „Углаве“ у свој распоред акцију „Уредимо школско двориштте?“  Јесу ли баш тако савршени кави мисле да јесу? Често питају, траже мане у свему, а није да незнају, дубоко у себи заправо знају, како треба, јер ако ми не бринемо о школском дворишту, нашем граду, старијима, млађима, сиромашнима, унесрећенима… ко ће? Ми смо део њихових живота а они део наше свакодневице.

Све је то живот, наш живот који увелико тече, а шта си ти урадио/ла да буде још бољи?

Мисли познатих:

-Буди промена коју желиш видети у свету. (М. Ганди)

-Волонтерски рад се не плаћа, не зато што не вреди, него зато што је непроцењив.

-Ретко кад се укаже прилика за велика дела, али свет је пун прилика за учинити мала .(С. Коцх)

-Овде нисмо како бисмо из живота за себе извукли све што можемо, него како бисмо покушали усрећити друге. (В. Ослер)

-Када радите за друге нека то буде истим жаром као да је за вас саме. (Конфучије)

-Када дајете, не тражите ништа заузврат…Истина је да ће вам се давање вратити и то многоструко али није потребно да буде истим путем… (А. П.  Кезеле)

Објављено од стране

Maja

Дипломирани педагог и професор разредне наставе

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *