Како одржавати дисциплину на часу

1. Одредите са ученицима правила и процедуре, поштујте их, поставите и прихватите само онолико колико можете да осигурате да ћете испоштовати
2. Будите природни, опустите се, држите наставу и уживајте у послу, јер сте Ви креатор Вашег часа на дату тему, уџбеник је подршка ученицима за рад код куће
3. Користите “језик тела” када опомињете ученике – контакт погледом, смирен израз лица, физичка близина
4. Имајте “очи на леђима”, и када сте окренути ка табли нека то буде половином тела, како бисте Ви пратили кретања у разреду
5. Приђите ученику који не ради и руком, без коментара му покажите шта треба да ради – куцнути прстом о сто или на продукт ученичког рада …
6. Задржите се испред ученика – који се непримерено понаша и успоставите јасан контакт очима са чекањем док не уочите промену понашања
7. Задржите се иза ученика који је скренуо Вашу пажњу, покажите му да је примећен без речи, јер се очекује наставак понашања које…
8. Шетајте кроз одељење, ученици у задњим клупама заиста знају да се опусте, не ходајте пребрзо, али никако немојте ходати док читате текст наглас ученицима.
9. Повремено наградите цело одељење за нешто што је добро урадила само неколицина ученика, тако јачате одељењски колектив, дух заједништва
10. Разговарајте са ученицима о организацији часа, пустите их да они одлуче о току и начину рада кад год је то могуће, изненадиће вас колико ће то умети да цене; допустите им да јеном у пулугодишту могу да користе одлагање одговарања које евидентирате и не вреднујете као пропуст или минус или смањење оцене за један…
11. Будите у току – у сваком моменту имајте увид у то шта се дешава на часу, немојте да будете у «свом свету» па ко воли нек изволи, Ви сте ту због њих они су један «оркестар којим диригујете, трудите се да засвирају као један»
12. Усавршавајте способност учествовања и праћења више паралелних активности на часу, јер је то саставни део савремене наставе, «Полако али сигурно» има своје предности али данашњи средњошколцима заиста треба задавати задатке у складу са индивидуалним темпом и интересовањима, ако се држите класике време је да се пробудите и видите да су одавно дигли руке од Вас, што и није страшно али од наставног предмета који предајете ЈЕСТЕ.
13. Добро управљајте часом, без прекида и са добрим преласком са једне активности на другу, предугачке паузе им дозвољавају да «сурфују» мобилним телефонима, предвидив сценарио их «смара», логичан след им је преко потребан, смисао у чињеницама, укажите им на то, због тога стојите испред њих
14. Држите добар темпо на часу, пребрзо излагање их «искључи» а да Ви нисте дошли ни до Назива наставне јединице
15. Избегавајте предвидљив ред прозивања ученика, довољно често питајте различите ученике
17. Мењајте облике и методе рада, сви учесници ће се боље и пријатније осећати, а ефекат образовног рада знатно већи, примењујте оно што умете, разумете а за све друго ту је стручно усавршавање
18. Користите “ефекат таласа”, подиже мотивацију
19. Мање пажње поклањајте лошем понашању, тиме ћете јасно дати до знања да је недопустиво, а актери неће добити преко потребну пажњу због које се лоше понашају…
20. Понекад учините нешто неочекивано – одсвирајте неколико нота, искључите светло, нацртајте наешто у углу табле или у свесци ученика…
21. Преусмерите пажњу ученика – затражите нешто од њега, промените активност, поклоните му одговорност за неку акцију…
22. “Уловите” учениково добро понашање, покажите му да сте га приметили
23. Преместите ученика – пошаљите га на “столицу за размишљање”
24. Усавршавајте Ваше умеће комуникације на било који начин и слободно комуницирајте са вашим ученицима, сви смо људи, дозволите пар минута за причање када видите да су им преко потребни, а онда их вратите на рад.
25. Обогатите или осиромашите простор у школи, Није подстицајно ни премало ни превише срединских фактора који могу да утичу на пажњу ученика
26. Преуредите простор- онако како даје најбоље ефекте за све актере образовног процеса « Боље је једном видети, него сто пута чути»
27. Систематизујте простор – користите паное за упутства, тако помажете развоју «Мапа ума»
28. “Озаконите” лоше понашање које не можете да зауставите, све је лепо прописано, не штедите ђаке, само примените прописе.
29. Јасно покажите када почиње час, ставом, покретом или како већ сами то чините, временом добићете да се ученици сами утишају јер почиње озбиљни део у коме се ради.
30. Имајте увек спремљене допунске и додатне листиће са задацима, јер је непопуњени део наставног часа отворен прозор за многе невоље…
31. Будите одговорни за себе и допустите деци да преузму одговорност за себе, то се вежба и томе смо дужни да их научимо.
32. Избегавајте да прихватите оправдање за лоше понашање, јасно га назовите правим именом и озаконите
33. Користите хумор, не сарказам и иронију, јер су границе танке и у питању су нијансе подсећам да у овом периоду ученици другачије обрађују информације, тако да може настати више штете него користи обострано. Шалите се на свој рачун.
34. У свему будите пример ученицима, то уопште није тешко ако сте довољно свесни да васпитавате и док ходате градом послеподне или увече.
35. Прихватите да нећете моћи да допрете до сваког детета у истој мери, али немојте да сте хладни и да не покушавате. Не правдајте се фразом: «Не морају да ме воле», као педагог тврдим да ако Вас воле и поштују знатно ће се више трудити и постизати боље резултате у предмету који им предајете.

Објављено од стране

Maja

Дипломирани педагог и професор разредне наставе

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *